Avatar

Wiele osób planujących wykonać reklamę, zastanawia się nad wykonaniem banera. Jest to jedna z najtańszych reklam wielkoformatowych. W branży druku wielkoformatowego istnieje cały wachlarz materiałów na którym drukuje się takie reklamy. Dzisiaj postaramy się odpowiedzieć na pytanie jaki baner wykonać i do czego.

1. Baner reklamowy - laminowany

Baner Laminowany jest standardowym nośnikiem wykorzystywanym w produkcji reklamy wielkoformatowej, w dużym uproszczeniu jest to siatka z tworzywa sztucznego zalaminowana materiałem PVC. Baner laminowany występuje w wielu gramaturach od 360g do 510g oraz z różnym zagęszczeniem przeplotu siatki (bazy materiałowej banera).

Logiczne jest, że im większa gramatura materiału oraz gęstsza siatka tym materiał będzie bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne, w szczególności na porywy wiatru - wiatr stanowi największe zagrożenie dla reklam wielkoformatowych.

W naszej drukarni wykorzystujemy jedynie baner laminowany (frontlit) o gramaturze 510 g z przeplotem 1000x1000, najwyższa gramatura z ogólno dostępnych. Dzięki temu jest on najbardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne a co za tym idzie jego żywotność jest zwiększona w stosunku do tańszych odpowiedników.

Tutaj warto wspomnieć iż produkcja takiego banera jest droższa o ok 30-40% w stosunku do banerów niższych gramatur natomiast "cykl życia" takiej reklamy jest 2-3 krotnie dłuższy.

 

Baner laminowany (standardowy) znakomicie sprawdzi się w:

  • reklamie wewnętrznej i zewnętrznej miejscach z bezpośrednim oparciem dla materiału (np. płoty, ogrodzenia, balkony, ściany)
  • miejscach o umiarkowanym nasłonecznieniu reklamach średniookresowych

2. Baner powlekany (wzmocniony)

Zasadniczą różnicą miedzy banerem laminowanym a powlekanym jest to, że w trakcie procesu produkcji podawana zostaje obróbce termicznej polegającej na zatapianiu np. w płynnym PVC. Poprzez taki proces technologiczny, struktura materiału znacząco zyska na wytrzymałości. Baner powlekany poza zwiększoną wytrzymałością ma również bardziej gładką strukturę.

Dzięki takiemu procesowi baner powlekany jest bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne w szczególności na gwałtowne uderzenia wiatru. Jest on odrobinę droższy od standardowego banera laminowanego jednak przy wykonywaniu banerów o większej powierzchni jest to zalecany materiał. Ryzyko rozdarcia lub uszkodzenia jest wtedy niższe.

 

Baner powlekany (wzmocniony) znakomicie sprawdzi się w:

  • reklamie zewnętrznej,
  • miejscach narażonych na porywy wiatru, bez bezpośredniego oparcia dla materiału (np. stelaże reklamowe na otwartych przestrzeniach),
  • miejscach mocno nasłonecznionych reklamach długoterminowych – do 3 lat

 

3. Baner blockout

Baner typu blockout jest rozwiązaniem, które idealnie nadaje się do miejsc mocno nasłonecznionych. Dzięki zastosowaniu warstwy nieprzepuszczającej światła wewnątrz banera nie ma on tendencji do prześwitywania.  Blockout jest tańszą alternatywą od tablic reklamowych, może być używany zarówno wewnątrz jak na nośnikach zewnętrznych. Możliwy jest zadruk dwóch stron niezależną grafiką – osobną dla frontu i tyłu reklamy.

 

Baner blockout znakomicie sprawdzi się w:

  • reklamie zewnętrznej,
  • miejscach narażonych na porywy wiatru, bez bezpośredniego oparcia dla materiału (np. stelaże reklamowe na otwartych przestrzeniach),
  • miejscach mocno nasłonecznionych od tyłu reklamy

 

4. Baner z czarnym tyłem

W naszej ofercie posiadamy również baner z czarnym tyłem, który jest inną odmianą banera blockout, występuje on wyłącznie w wersji jednostronnej.

 

5. Baner odblaskowy

Baner odblaskowy drukowany jest na specjalnym podkładzie o strukturze plastra miodu z wypełnieniem mikro – pryzmatycznymi drobinkami materiału odblaskowego. Na uwagę zasługuje bardzo dobra tolerancja na skrajne różnice temperaturowe. W czasie ekspozycji dziennej, nie zauważamy różnic pomiędzy banerem odblaskowym a standardowym. Różnice zaczynają się dopiero gdy zapadnie zmrok.


Baner odblaskowy znakomicie sprawdzi się w:

  • reklamie zewnętrznej
  • miejscach z bezpośrednim oparciem dla materiału (np. płoty, ogrodzenia, balkony, ściany)
  • miejscach mocno nasłonecznionych
  • reklamy średnioterminowe  – do roku